تلاش شبانه‌روزی شهرداری قم برای خدمت‌رسانی به زائران/ مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند
تلاش شبانه‌روزی شهرداری قم برای خدمت‌رسانی به زائران/ مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند
دکتر سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: نزدیک به چهار هزار نفر از نیروهای شهرداری قم در این ایام به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا خدمت‌رسانی شایسته به زائران صورت بگیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت در حاشیه بازدید از ستادهای خدمت‌رسانی شهرداری در ایام نیمه شعبان اظهار داشت: دوستان ما در شهرداری تجربیات خوبی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان داشته و از دو ماه پیش برنامه‌ریزی‌ها را شروع کرده‌اند.
وی با اشاره به برگزار نشدن مراسم نیمه شعبان در دو سال اخیر افزود: پیش بینی‌ها این بود که امسال شاهد حضور جمعیت عظیمی از مردم در مسجد مقدس جمکران باشیم.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: یک نکته مهم در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان امسال این بود که علاوه بر برگزاری باشکوه، مسائل بهداشتی هم باید رعایت می‌شد.
وی با اشاره به ترافیک سنگین خروج از شهر قم در ظهر نیمه شعبان هر سال اظهار کرد: امسال نیمه شعبان به تعطیلات عید متصل شده است و احتمال ماندگاری برخی از زائرین وجود دارد.
سبحانی ثابت با اشاره به آسیب شناسی اقدامات سال های گذشته شهرداری قم در نیمه شعبان گفت: یکی از اقدامات مهم ساماندهی موکب‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) بود که برای این کار سامانه‌ای طراحی شد تا مجوزها صادر شده و چینش درستی صورت بگیرد.
وی افزود: سعی ما این بود که در اجرای این مراسم از کمک‌های مردمی و حضور پرشور مردم استفاده کنیم چرا که ماهیت این جشن‌ها مردمی است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه وظیفه اصلی مدیریت شهری پشتیبانی در این مراسم‌ها است اضافه کرد: تامین زیرساخت‌ها، تسهیل دسترسی‌ها، تامین پارکینگ و … از جمله اقداماتی است که به عهده مدیریت شهری در جریان برگزاری این جشن گذاشته شده است.
وی با اشاره به ساماندهی بهتر سرویس‌های بهداشتی مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) نسبت به سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: چینش خودروها هم ساماندهی شده است.
سبحانی ثابت ابراز داشت: اطراف مسجد جمکران ۱۶ پارکینگ ایجاد شده که چهار عدد مربوط به مسجد و بقیه متعلق به شهرداری و مردم است.
وی گفت: هر منطقه از شهرداری قم در یکی از پارکینگ‌ها مستقر شده و راهنمایی زائرین را به عهده گرفته است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به شکل گیری کمیته‌های تخصصی ذیل ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم اضافه کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری قم هم مباحث مرتبط با ایمنی را به متولیان تمام موکب‌ها آموزش داده است.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی بارندگی و برودت هوا از قبل وجود داشت گفت: سالن‌هایی آماده شده که در صورت بارندگی زائران به آنها هدایت شود.
سبحانی ثابت با اشاره به ساماندهی سرویس‌های بهداشتی بوستان های شهر قم برای این ایام افزود: ایمن سازی مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) و کارگاه‌های ساختمانی مسیر از دیگر اقدامات بود.
وی با اشاره به اینکه نورپردازی مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) هم به نشاط این مراسم افزوده است خاطرنشان کرد: تاکید ما به مردم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنار شرکت در این رویداد عظیم است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در کنار تمام تلاش‌ها ممکن است نواقصی هم در اجرای مراسم وجود داشته باشد گفت: نزدیک به چهار هزار نفر از نیروهای شهرداری قم در این ایام به صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند تا خدمت‌رسانی شایسته به زائران صورت بگیرد.