انتشار ۳۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی برای تکمیل قطار شهری قم
انتشار ۳۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مالی برای تکمیل قطار شهری قم
دکتر دهناد رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به انتشار اوراق مالی به میزان 3200 میلیارد تومان با سود 18 درصد و بازپرداخت 4 ساله، گفت: این اوراق برای بهره‌برداری از فاز خط یک، احداث و تکمیل فاز دو و خط B قطار شهری مصرف خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سیدمحمدحسین دهناد در پنجاه و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به انتشار اوراق مالی به میزان ۳۲۰۰ میلیارد تومان با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۴ ساله برای تکمیل قطار شهری قم، اظهار داشت: توسعه خطوط قطار شهری و بهره‌برداری از آن، نیازمند تأمین مالی است.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: نیمی از سود تخصیص داده شده این اوراق با هدف توسعه حمل و نقل عمومی، توسط دولت تأمین خواهد شد و زمینی به مساحت ۶۰ هکتار بعنوان دپو و پشتیبان این اوراق در پردیسان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، در ۴ سال گذشته تعداد خودروهای شخصی سه برابر شده و در کنار آمار حذف و کسر پارکینگ نیز بسیار زیاد است که همه اینها نشان از به حاشیه رفتن حمل ونقل عمومی است.

دهناد توسعه حمل ونقل عمومی را گامی در جهت عدالت اجتماعی یاد کرد و خاطرنشان کرد: توسعه شبکه حمل ونقل عمومی در بلندمدت سبب صرفه جویی کلانی در ارائه تخفیف و یارانه‌های سوخت خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: روزانه بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر سوخت در کشور مصرف می‌شود و در قم این رقم بین ۱.۵ تا ۲ میلیون لیتر است.

دهناد افزود: این اوراق برای بهره‌برداری از فاز خط یک، احداث و تکمیل فاز دو و خط B قطار شهری مصرف خواهد شد.