لزوم توجه به‌روز قم فراتر از جشن‌های محله‌ای و تبلیغات شهری
لزوم توجه به‌روز قم فراتر از جشن‌های محله‌ای و تبلیغات شهری
مسگری با اشاره به اهمیت روز قم در معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر قم، گفت: استفاده از فرصت روز قم فراتر از چند تبلیغات شهری است و نیاز است برای معرفی شهر در سطح ملی و بین‌المللی برنامه‌ای جامع با چشم‌اندازی زمان‌دار تعریف کنیم و تیمی قوی از مجموع سه نهاد پرقدرت استانداری، شهرداری و شورای شهر تشکیل‌شده و به شناسایی این ظرفیت‌ها بپردازد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری به مناسبت روز قم به بررسی جایگاه شهر قم در کشور و جهان پرداخت و اظهار داشت: با نگاهی به شهر و مطالعه جایگاه تاریخی، زیارتی و سیاسی علمی شهر قم به این حقیقت پی‌می‌بریم که برای رسیدن به جایگاه مطلوب هنوز راه طولانی پیش روی مدیران شهر است.
وی شهر قم را به‌عنوان مادر انقلاب و پایتخت جهان تشیع موردتوجه قرارداد و افزود: امروز شهر قم دارای شناسنامه‌ای انقلابی مذهبی معتبری در جهان است که با حضور ۱۲۰ ملیت در حوزه‌های علمیه قم بعدی جهانی پیداکرده و باید به تمام مسائل آن با نگاهی ملی و بین‌المللی توجه کنیم اما این نگاه هنوز در بین مدیران استان و کشور ایجاد نشده است.
عضو شورای اسلامی شهر مقدس قم تصریح کرد: رشد فزاینده مهاجرت به شهر قم و توسعه شهر چالش‌های نوینی برای مدیریت شهری ایجاد کرده که تغییر فرهنگ شهر یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو ما بوده که در کنار زائرپذیری و فرصت‌های گردشگری شهر باید به آن به‌صورت جدی توجه کنیم.
وی تأکید کرد: امروز مدیریت شهری به‌تنهایی نمی‌تواند تمام ظرفیت‌های بالقوه شهر را به بالفعل کند و نیاز است به حوزه سرمایه‌گذاری به‌صورت جدی و تخصصی ورود کنیم و این مسئله نیاز به بسترسازی‌های مناسب و کم کردن بروکراسی‌های اداری برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دارد.
مسگری ادامه داد: یکی از فرصت‌های مناسب برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران روز قم است که تا امروز به آن نگاه جدی نشده و در حد برگزاری جشن‌های محله‌ای و سازمانی به آن توجه شده است.
وی تأکید کرد: استفاده از فرصت روز قم فراتر از چند تبلیغات شهری است و نیاز است برای معرفی شهر در سطح ملی و بین‌المللی برنامه‌ای جامع با چشم‌اندازی زمان‌دار تعریف کنیم و برای رسیدن به این برنامه نیاز است تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قم در تمام حوزه‌ها به‌خوبی شناسایی و احصا شود.
عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: شهر قم با دارا بودن ظرفیت‌های زیارتی، گردشگری، علمی، وجود حوزه‌های علمیه و پژوهشگاه‌های علمی حوزوی و دانشگاهی، ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هنوز شناخته‌نشده و حتی برای مدیران این شهر نیز مهجور است که باید تیمی قوی از مجموع سه نهاد پرقدرت استانداری، شهرداری و شورای شهر تشکیل‌شده و به شناسایی این ظرفیت‌ها بپردازد.
وی در پایان یادآور شد: احصا هر یک از ظرفیت‌های شهر قم و معرفی آن به سرمایه‌داران کمک بزرگی به اقتصاد شهر و اقتصاد مردم کرده و شاهد رونق و توانمندی اقتصادی مردم خواهیم بود و به نظر این بزرگ‌ترین و اولویت مدیران شهری باید قرار گیرد.
انتهای پیام/