شرکت های دانش بنیان در حوزه فرهنگی به کمک مدیریت شهری بیایند
شرکت های دانش بنیان در حوزه فرهنگی به کمک مدیریت شهری بیایند
ملایی با تاکید بر لزوم حل مسائل و مشکلات فرهنگی با کمک استارت آپ‌ها و مشارکت مردم گفت: جنگ نرم و جنگ هویتی که دشمنان علیه ایران و جوانان راه انداخته است نیاز به تدابیری نو و خلاقه شرکت‌های استارت آپی دارد و باید به‌عنوان یک اولویت استراتژیک به آن بپردازیم و اجرای آن را به دست مردم بسپاریم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در دیدار با شرکت‌های دانش‌بنیان در کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: شورای شهر تلاش می‌کند از ظرفیت‌های نخبگان در بخش‌های مختلف مدیریت شهری استفاده کرده و نظرات و پیشنهاد‌ها آنان را در تصمیم‌گیری‌های کلان‌شهری در نظر بگیرد.
وی مسئولیت‌پذیری واحدهای فناور را یکی از مهم‌ترین ویژگی شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: مسئولیت‌پذیری شرکت‌های دانش‌بنیان این امکان را فراهم می‌کند تا ما مسائل و آسیب‌های حوزه مدیریت شهری را با این واحدها به اشتراک بگذاریم و تعامل سازنده‌ای با آن‌ها داشته باشیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: جنگ نرم و جنگ هویتی که دشمنان علیه ایران و جوانان راه انداخته است نیاز به تدابیری نو و خلاقه شرکت‌های استارت آپی دارد و باید به‌عنوان یک اولویت استراتژیک به آن بپردازیم و اجرای آن را به دست مردم بسپاریم.
وی که از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مسائل اجتماعی برای تبادل‌نظر و هم‌فکری دعوت کرده بوده تأکید کرد: امروز اولویت مقام معظم رهبری و مجلس توجه به مسائل فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است، این در حالی است که شاهد کمرنگ شدن عناصر فرهنگی در جامعه توسط دشمن هستیم.
ملایی لحاظ کردن پیوست‌های فرهنگی در پروژه‌های شهرداری را مطرح کرد و گفت: یکی از وظایف شهرداری‌ها در حوزه فرهنگی است و باید به مسائل رفتاری و فرهنگ شهروندی بیش از این توجه کرد زیرا مهم‌ترین عامل بهره‌برداری در شهرها فرهنگ‌سازی بوده و به‌عنوان مهم‌ترین وظیفه مدیران مطرح است.
وی اختصاص ۴۷ درصد بودجه شهرداری تهران به بخش فرهنگی را نشان از اهمیت حوزه فرهنگ دانست و بیان کرد: امروز نیاز داریم جایگاه زنان و کودکان و نوجوانان در شهر تقویت‌شده و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهری به سمت توسعه شادی و نشاط اجتماعی هدایت شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی نیاز به همکاری با کنشگران اجتماعی دارد و باید بستر لازم برای حضور فعالان حوزه فرهنگ را در مدیریت شهری فراهم کنیم.
وی در ادامه مشکلات حوزه اجتماعی در شهر قم را یادآور شد و گفت: حاشیه‌نشینی، حضور اتباع خارجی در شهر، کمرنگ بودن فرهنگ آپارتمان‌نشینی و اجاره‌نشینی مسائلی است که باید به آن پرداخته شود و ما نیاز به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های اجتماعی داریم.
ملایی یادآور شد: بعضی از آسیب‌های اجتماعی در شهر قم هنوز موردی است و به یک پدیده تبدیل نشده و باید قبل از تبدیل‌شدن آن به پدیده برای آن کاری انجام دهیم تا سهم جوانان و نوجوانان در آسیب‌های اجتماعی بیش از این نشود.
وی با یادآوری دوباره جایگاه مساجد و مدارس در فرهنگ‌سازی در شهر گفت: مدارس مغز شهر و مساجد قلب شهر هستند و باید با تقویت این دو نهاد در حوزه فرهنگ جامعه را به سمت تعالی رشد و حرکت دهیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در پایان تصریح کرد: باید تقویت عناصر فرهنگی و هویتی در شهر اولویت مدیران قرار گیرد و ۹۰ درصد برنامه‌های فرهنگی اجتماعی برای نوجوانان و از این درصد بیش از ۷۰ درصد آن برای دختران و زنان تعریف شود.
انتهای پیام/