شهرداری در حوزه فرهنگ به سمت برنامه های بلندمدت، کلان و ایجاد زیرساخت‌ها حرکت کند
شهرداری در حوزه فرهنگ به سمت برنامه های بلندمدت، کلان و ایجاد زیرساخت‌ها حرکت کند
ملایی با تأکید بر جایگاه مساجد در توسعه فرهنگی شهرها گفت: باید تمام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر با محوریت مساجد برگزار شود و شهرداری به سمت ایجاد زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت و کلان و عمیق حرکت کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد استان قم با تأکید بر اهمیت و جایگاه مساجد در فرهنگ و هویت‌سازی در شهر اظهار داشت: باید جایگاه واقعی مساجد تقویت گردند تا بتوانیم فرهنگی انقلابی و اسلامی حقیقی را در شهر زنده کنیم.
وی با تأکید بر محوریت قراردادن مساجد بعنوان قلب در شهر افزود: باید تمام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهر با محوریت مساجد برگزار شود تا بتوانیم با هدایت کودکان و نوجوان و خانواده ها به سمت فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی حرکت و فضای شهر را به سمت فضایی معنویی و شاد برند و افزایش نشاط اجتماعی را با محوریت مساجد و کانون‌های فرهنگی ایجاد کنیم.
همانطور که قلب کارش تصفیه خون و پمپاژ خون سالن و تازه در سطح بدن است،مساجد همانند قلب عمل نموده و نقشی شگرف در کاهش و مدیریت آسیب های اجتماعی شهرها دارند و مساجد کیمیای اکبر هستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: امروز با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای برنامه‌های جذاب ،متنوع و سرگرم‌کننده می‌توانیم بچه ها را به سمت مساجد جذب و با اجرای برنامه‌ها متنوع برای همه سنین شهروندان را به مساجد دعوت کرده و با اجرای برنامه‌های متنوع برنامه مساجد را صرفا محدود به جشن و یا عزاداری در ایام دینی و ملی نکنیم.
وی اجرای برنامه‌های آموزشی و مهارتی را یکی از مهم‌ترین نقش‌های مساجد دانست و گفت: باید بچه‌های مسجد از همه نظر سرآمد باشند و مهارت‌های روز را بیاموزند تا والدین با اشتیاق بچه‌های خود را به مساجد سپرده و به‌جای آموزشگاه‌های آسیب‌رسان مساجد را انتخاب کنند.
ملایی یادآور شد: فعال شدن مساجد در محلات و حمایت مدیریت شهری از این نهاد مردمی کمک می‌کند و بسیاری از هزینه‌های مدیریت و اداره شهر نیز کاهش یابد و این تعاملی است که برای همه سود داشته و ما می‌توانیم فرهنگ شهروندی را نیز ارتقاء دهیم.
وی توجه مدیریت شهری به پیوست‌های فرهنگی را موردتوجه قرارداد و گفت: مدیریت شهری زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت کنشگران فرهنگی دینی فراهم کند و درواقع شهرداری بجای انجام اقدامات نمایشی و کوتاه مدت و جاری به تقویت تعاملات بصورت ریشه ایی و برنامه ایی بپردازند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مقدس قم بیان کرد: ارتباط مدیریت شهری با مساجد می‌تواند در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی کمک کرده و در تصمیم‌گیری‌های کلان مؤثر است و باید شهرداری به سمت برنامه های بلند مدت و کلان و عمیق و برنامه‌های ریشه‌ای حرکت کند.
وی در پایان خواستار مستندسازی تجارب کانون‌های فرهنگی شد و گفت: با مستندسازی تجارب کانون‌های فرهنگی می‌توانیم کمک‌های و تصمیمات مدیریت شهری را در مسیری درست و به‌جا هدایت کنیم و از کانون‌های موفق نیز تقدیر و تشکر شود.
انتهای پیام/