ماده ۹ پشتوانه مدیریت شهری در اجرای طرح تعریض شوارع
ماده ۹ پشتوانه مدیریت شهری در اجرای طرح تعریض شوارع
40 پلاک باقی مانده در طرح تعریض خیابان ظهور ماده 9 شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، صد و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم در حالی برگزار شد که ۵ لایحه موردبررسی قرار گرفت و تصویب شد.
محسن محرری در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا روز ۱۳ آبان را یوم‌الله و روز تجلی مقاومت ایران در مقابل استکبار جهانی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست.
در ابتدای جلسه روح اله امرالهی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مقدس قم اخذ مجوز تملک عرصه و اعیان از طریق انعقاد بیع نامه و وکالت‌نامه محضری با مالکیت استان مقدس امام خمینی(ره) را موردبررسی قرارداد و گفت: در این توافق ۱۳ پلاک که در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) قرارگرفته در تملک آستانه حضرت امام خمینی(ره) است با یک کاربری فرهنگی در همین مسیر معوض می‌شود.
سید عبدالله سلیمانی مدیرکل املاک شهرداری قم گفت: تمام سند املاک به نام شهرداری شده است و این کاربری به قید عدم واگذاری به غیر واگذار می‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت نیز خواستار بازبینی طرح‌های بلوار پیامبر اعظم (ص) شد و گفت: باید کاربری‌های فرهنگی در تمام‌مسیر توزیع متناسب شود و طرح کاربری‌ها بازبینی شود.
محسن محرری یادآور شد: طرح بازبینی‌شده و کاربری‌های اقامتی، زیارتی، تفریحی و فرهنگی به‌صورت متوازن پخش‌شده و شهرداری بر اساس همین کاربری‌های مشخص زمین واگذار می‌کند.

ماده ۹ نشان دهنده عزم مدیریت شهری در اجرای پروژه است
در ادامه لایحه اخذ مجوز اعمال ماده ۹ نحو خرید و تملک در اراضی و املاک واقع در طرح‌های دولتی در تعریض خیابان ظهور نیز مطرح شد و امرالهی این مسیر را یکی از مسیرهای مهم در روزهای مناسبتی در مدیریت ترافیک در محدوده مسجد مقدس دانست و بیان کرد: اخذ مجوز ماده ۹ درواقع به‌عنوان پشتیبانی از مدیریت شهری مطرح است.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: ۴۰ پلاک در این مسیر تملک نشده و تصویب ماده ۹ نشان‌دهنده عزم مدیریت شهری در تملک و بازگشایی این مسیر است اما ترجیح مدیریت شهری بر توافق بوده و تا ایجاد شرایط خاص از آن استفاده نمی‌شود.
دکتر مصطفی ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز عملکرد شهرداری در منطقه ۵ را مورد رضایت مردم دانست.
در ادامه جلسه لایحه مجوز توافقنامه در ساخت مجتمع تجاری مسکونی در بلوک‌های ۴۸ هکتاری نیز مطرح شد و مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه گفت: اعتبارسنجی دو فرد حقیقی انجام‌شده و برای سرمایه‌گذاری سفته، ضمانت مالی و وثیقه مالکی در نظر گرفته‌شده است.
محرری خواستار اجرای ضوابط خاص در مورد نمای ساختمان‌ها شد و تأکید کرد شهرداری بر این حوزه نظارت داشته باشد.
حجت الاسلام استقامت نیز خواستار ارائه الگوی نمایی از طرف شهرداری شد و گفت: طراحی نماها را به سرمایه گذاران واگذار نکرده و شهرداری چند طرح را پیشنهاد بدهد.
علی رمضانی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم نیز تأکید کرد: نماها بر اساس الگویی که شهرداری مشخص می‌کند اجرا می‌شود و جذب سرمایه‌گذاران در این طراحی‌ها در نظر گرفته‌شده است.
در پایان نیز لایحه اخذ مجوز اصلاح توافقنامه منعقده فی‌مابین شهرداری قم و تعاونی مسکن کارکنان شهرداری منطقه توسط امرالهی مطرح شد و گفت: در این اصلاحیه پست برق در سهم شهرداری قرارگرفته و با کاربری شوراع و مسکونی تعریف شده است.
انتهای پیام/