رونق صنعت گردشگری موجب رشد تولید و اشتغالزایی می‌شود
رونق صنعت گردشگری موجب رشد تولید و اشتغالزایی می‌شود
اخوان توجه به ظرفیت‌های هر شهر را در رونق اقتصادی یادآور شد و گفت: شهر قم امروز بیش از هر فرصت اقتصادی دیگر، می‌تواند از توسعه صنعت گردشگری البته مبتنی بر شان وجایگاه قم سود برده و مردم را به‌طور مستقیم از این فرصت منتفع کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان هم‌زمان با بازدیدهای نوروزی و نظارت بر نحو ارائه خدمات به زائران اظهار داشت: تمام شهر بسیج شده است تا بااستفاده ازظرفیتهاو امکانات موجوداز مهمانان نوروزی پذیرایی کرده و خدمات مطلوبی را عرضه کنند.
وی سپس سال جدید را سال تحول در برنامه‌ریزی و خدمات‌رسانی دانست و افزود: شعار و نام سال جدید تکلیف تمام دستگاه‌ها را مشخص کرده و باید برنامه‌ها با نگاهی جدید و ایجاد بستر مناسب برای حضور مردم طراحی و تعریف شود.درخصوص تحققق منویات مقام معظم رهبری نیزظرفیت های سرمایه گذاری مناسبی دربودجه ۱۴۰۳ سهرداری قم برای استفاده ازمشارکت بخش خصوصی درراستای توسعه زیرساخت های شهری وخدماتی قم دیده شده است
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم توجه به ” جهش تولید با مشارکت مردم” را راهکاری عملی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی دانست و بیان کرد: نباید به‌راحتی از کنار این راهبرد عملی بگذریم زیرا جامعه نیازمند حرکتی جهادی در حوزه اقتصاد و بهبود وضعیت معیشت مردم است.
وی توجه به ظرفیت‌ها و امکانات شهرها را برای رونق اقتصادی لازم خواند و تصریح کرد: نمی‌توانیم یک نسخه واحد برای کل کشور تهیه کنیم و باید هر شهر و استان با توجه به ظرفیت‌های خودش برنامه‌ای عملی و کاربردی در حوزه اقتصاد داشته باشد.
اخوان ظرفیت‌های شهر قم را در صنعت گردشگری مورد ارزیابی قرارداد و گفت: شهر قم بیش از هر فرصتی برای رونق اقتصادی در صنعت گردشگری وحوزه زیارت به برکت وجود کریمه اهل بیت سلام الله علیها می‌تواند موفق باشد و نیاز دارد بسترهای لازم برای توسعه این صنعت را در شهر فراهم کنیم.
وی ایجاد بسترهای مناسب وافزایش زیرساخت های رفاهی واقامت برای حضور وایجاد انگیزه برای بخش خصوصی در رونق صنعت گردشگری را مطرح و خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری جزء فرصت‌هایی است که باید با مشارکت مردم انجام‌شده و مردم به‌صورت مستقیم ازآن منتفع شوند
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: حضور سالانه ۲۰ میلیون مسافر و زائر، برگزاری جشن‌های بزرگ ملی و مذهبی فرصتی است که بدون نیاز به هزینه تبلیغات در اختیار قم بوده و باید با ایجاد امکاناتی مانند فرودگاه در جهت رونق آن کوشا باشیم.
وی یادآور شد: امروز شهر قم علاوه بر گردشگری مذهبی در گردشگری سلامت نیز حرفی برای گفتن دارد که باید در این حوزه نیز زیرساخت‌های مناسب آن تأمین شود.
اخوان در پایان تأکید کرد: لازم است مردم را وارد کارکنیم، زیرا بدون همراهی و مشارکت مردم نمی‌توانیم موفق شویم و ظرفیت‌های به بالقوه شهر را بالفعل کرده و شاهد اشتغال‌زایی و درنهایت رونق اقتصادی باشیم.
انتهای پیام/