تعرفه عوارض و بهای خدمات شهری قم تا نیمه اردیبهشت ۹۹ تمدید شد
تعرفه عوارض و بهای خدمات شهری قم تا نیمه اردیبهشت ۹۹ تمدید شد
جلالی اظهار داشت: کنترل و جلوگیری از سرایت ویروس کرونا نیازمند تعامل و روح جمعی شهروندان است و باید راه‌های کنترل به مردم ارائه شود، در همین زمینه برای رفاه حال شهروندان میزان تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 98 تا 99/02/15 تمدید گردید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، در یکصد و سی و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که عصر امروز به ریاست عبدالله جلالی برگزار شد، جهت کاهش مراجعه حضوری شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تعرفه عوارض و بهای خدمات شهرداری قم تا پایان اردیبهشت سال آینده تمدید شد.

در این جلسه که بدون حضور سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم برگزار شد، اعضای شورای شهر قم با طرحی موافقت کردند که بر اساس آن تعرفه عوارض بهای خدمات شهرداری قم تا اردیبهشت سال ۹۹ طبق سال جاری محاسبه‌شده و با افزایش همراه نخواهد شد.

همچنین در این جلسه با نظر موافق اعضای شورای اسلامی شهر قم فرصت تخفیف ماده ۲۴ شهرداری در ساخت‌وسازهای شهری نیز برای کاستن از مراجعه حضوری شهروندان شهرداری تا پایان اردیبهشت سال ۹۹ بر اساس مصوبات سال جاری محاسبه می‌گردد.

رییس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه، بیان کرد: شورای شهر قم و مجموعه مدیریت شهری برای کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تمام امکانات خود را در اختیار مسئولان قرار می‌دهد.

عبدالله جلالی تصریح کرد: کنترل و جلوگیری از سرایت ویروس کرونا نیازمند تعامل و روح جمعی شهروندان است و باید آموزش‌های همگانی در زمینه قرنطینه خانگی و راه‌های کنترل به مردم ارائه شود.

وی اظهار داشت: برای رفاه حال عمومی شهروندان، شهرداری قم با تمدید تعرفه عوارض و بهای خدمات که تا پایان سال جاری اعتبار داشت تا اردیبهشت سال آینده موافقت کرده است، امیدواریم سازمان نظام مهندسی نیز در انجام این مهم در شرایط خاص پیش رو کمک حال مردم شریف قم باید.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به لایحه اصلاحیه بودجه ۹۸ شهرداری قم را برای خرید ۱۶ میلیارد تومان قیر افزود: برای پیشبرد طرح‌های شهری و بهبود معابر عمومی خرید این میزان قیر ضروری است.

مجید اخوان بیان کرد: برای خرید قیر موردنیاز طرح‌های بهسازی شهری برخی ردیف بودجه‌های شهری قم در سال آینده جابه‌جاشده تا این اعتبار تأمین شود.

وی با بیان طرح مشارکت در ساخت مجتمع تجاری مسکونی در خیابان پیامبر اعظم (ص) گفت: این قطعه زمین به مقدار یک هزار ۹۳۸ مترمربع و ارزش متری ۱۲ میلیارد تومان و سهم شریک ۴۳ و نیم و سهم شهرداری ۵۶ و ۵۰۰ متر توسط شهرداری خریداری می‌شود.

اخوان در ادامه با اشاره به طرح پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان کمک به نیروی انتظامی برای برگزاری مراسم‌های خانوادگی، یادآور شد: اعضای شورای شهر قم با این لایحه مخالف بوده و با برگزاری جشن‌های خانوادگی توسط شهرداری نظر مساعد دارند.

عضو شورای شهر قم متمم سازمان میادین و تره‌بار شهرداری به ۳۷میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان را مورد توجه قرار داد و گفت: شهرداری قم باید نسبت به واگذاری تملک و ساماندهی میدان مطهری به این سازمان توجه بیشتری داشته باشد.

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قم با اشاره به اصلاحیه بودجه سال ۹۸ سازمان فرهنگی و ورزشی به میزان ۱۰ میلیارد تومان ابراز کرد: بودجه نهایی این سازمان به میزان ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نهایی شده است.

در ادامه این جلسه حسن بختیاری نایب رییس شورای شهر قم و روح‌الله امراللهی دیگر عضو این شورا نسبت به اختصاص بودجه به نیروی انتظامی استان برای برگزاری جشن‌های خانوادگی مخالفت کرده و خواستار اختصاص این اعتبارات به شهرداری و برگزاری این همایش‌ها توسط این نهاد شدند.