نیازمند پایش مکانیزه‌ وضعیت آسفالت معابر سطح شهر هستیم
نیازمند پایش مکانیزه‌ وضعیت آسفالت معابر سطح شهر هستیم
دکتر سید محمد حسین دهناد با اشاره به همت بالای مهندسان شاغل در کارخانه آسفالت امیرکبیر قم در توجه به توان داخلی و ساخت تجهیزات با کیفیت بالا در این حوزه اظهار داشت: برای صرفه‌جویی و استفاده‌ی بهینه از آسفالت که در سال‌های اخیر هزینه‌ی تولید آن به میزان چشم‌گیری افزایش داشته، نیاز به پایش مکانیزه‌ی وضعیت آسفالت معابر سطح شهر است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمد حسین دهناد، رئیس کمیسوین عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از کارخانه آسفالت امیرکبیر اظهار داشت: مجموعه‌ی کارخانه‌ی آسفالت امیرکبیر شهرداری، با دستگاه‌های اتوماتیک پیشرفته، یکی از مجموعه‌های تولید آسفالت برتر کشور است که ظرفیت تولید ۲۴۰ تن آسفالت در روز را دارد.

وی افزود: این ظرفیت، نه‌تنها پاسخگوی همه‌ی نیازهای شهر قم است، بلکه قابلیت تامین نیازهای شهرهای هم‌جوار و پروژه‌های برون‌شهری را نیز دارد و در سال گذشته آسفالت مورد نیاز برای شهر قنوات و پایگاه‌هوایی را تامین کرده است.
وی ادامه داد: با توجه به وجود تجهیزات پیشرفته‌ی خارجی در این کارخانه، بالارفتن قیمت ارز و اعمال تحریم‌ها، واردات قطعات مصرفی مورد نیاز برای فعالیت این کارخانه را بسیار دشوار نموده است. با این وجود، بسیاری از این قطعات مورد نیاز توسط مهندسان این کارخانه، حتی با کیفیت و دوام بالاتر، به‌نحو مطلوبی بومی‌ساز شده است و به زودی از این افراد تاثیرگذار که باعث کاهش هزینه‌ها و متوقف نشدن فعالیت کارخانه شده‌اند به‌نحو شایسته‌ای، تقدیر به عمل خواهد آمد.
دکتر دهناد با اشاره به اینکه این مجموعه، یک مجموعه‌ی تولیدی – پژوهشی است، اظهار داشت: به بعد پژوهشی آن چنان که بایدوشاید توجه نشده و فعالیت‌های پژوهشی اندکی در زمینه‌ی بهبود کیفیت و دوام آسفالت از با استفاده از افزودنی‌ها و دیگر روش‌ها صورت گرفته است که باید بر حجم این فعالیت‌ها افزوده شود.
وی افزود: برای صرفه‌جویی و استفاده‌ی بهینه از آسفالت که در سال‌های اخیر هزینه‌ی تولید آن به میزان چشم‌گیری افزایش داشته، نیاز به پایش مکانیزه‌ی وضعیت آسفالت معابر سطح شهر است. بدین ترتیب، آسیب‌های سطحی موجود در روسازی معابر، پیش از این که مشکلی حاد برای آن به‌وجود آورد، شناسایی و اصلاح می‌شوند. ضمنا با این کار، معابر بر اساس وضعیت آسفالت، اولویت‌بندی شده و آسفالت به‌صورت بهینه اجرا می‌شود.