بودجه ۱۴۰۱ سازمان‌های تابعه شهرداری قم تصویب شد
بودجه ۱۴۰۱ سازمان‌های تابعه شهرداری قم تصویب شد
در سی و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم، بودجه 1401 سازمان‌های تابعه شهرداری قم به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سی و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم دوشنبه پانزدهم فروردین ماه با حضور دکتر اسلامی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و دکتر سقائیان‌نژاد شهردار کلانشهر قم و معاونان شهرداری برگزار شد.

مهم‌ترین دستور جلسه صحن علنی شورا مربوط به لایحه اخذ مجوز بودجه ۱۴۰۱ سازمان‌های تابعه شهرداری قم بود که بعد از بررسی در کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا و بحث و اظهارنظر اعضای شورای شهر به تصویب اکثریت رسید.

براین اساس اخذ مجوز بودجه ۱۴۰۱ سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با ۱۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان در کمیسیون تصویب و موافقت شده که در جلسه علنی شورای شهر قم نیز با رأی اکثریت اعضا به تصویب رسید.

بودجه مصوب این سازمان در سال ۱۴۰۰ بالغ‌بر ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان بود که در متمم به بیش از ۱۴ میلیارد تومان افزایش یافت که این رقم در بودجه ۱۴۰۱ با ۲۳ درصد افزایش به ۱۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون رسیده است.

اخذ مجوز بودجه ۱۴۰۱ سازمان پایانه‌های مسافربری با مبلغ ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد موافقت شورای شهر قم قرار گرفت.

بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ این سازمان ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون بود که بعد از افزایش تلفیق به ۹ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان رسید که در بودجه امسال ۳ درصد کاهش‌یافته و با رقم نهایی ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مصوب شد.

اخذ مجوز بودجه ۱۴۰۱ سازمان آرامستان‌ها با ۶۵ میلیارد تومان نیز به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قم رسید.بودجه مصوب ۱۴۰۰ حدود ۴۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که در متمم به ۵۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده بود که برای سال ۱۴۰۱ با ۲۶ درصد افزایش در کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا تصویب شد.

همچنین بودجه ۱۴۰۱ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیز با رقمی معادل ۱۱۵ میلیارد و ۴۲۸ میلیون تومان مورد موافقت قرار گرفت و با رأی اکثریت اعضای شورای شهر تصویب شد.

اخذ مجوز بودجه ۱۴۰۱ سازمان حمل‌ونقل و ترافیک نیز در بخش دیگری از این جلسه با ۴۲ درصد افزایش به ۴۴ میلیارد و ۵۶ میلیون تومان تصویب شد. بودجه این سازمان در سال گذشته ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود که در متمم به حدود ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید که در بودجه امسال با ۴۲ درصد افزایش به ۴۴ میلیارد و ۵۶ میلیون تومان افزایش یافت.

در پایان اخذ مجوز بودجه ۱۴۰۱ سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر نیز با ۲۴ میلیارد و ۴۶۱ میلیون تومان مورد تصویب قرار گرفت. بودجه این سازمان در سال گذشته ۳۹ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان بود که متمم آن با توجه به اینکه تعدادی از پروژه‌ها انجام نشد به ۱۵ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان رسید که در بودجه ۱۴۰۱ با افزایش به رقم ۲۴ میلیارد و ۴۶۱ میلیون تومان رسیده است.