شیوه‌نامه کمک به مساجد و مراکز فرهنگی تدوین می‌شود/برگزاری باشکوه عزاداری سیدالشهدا، اولویت مدیریت شهری قم است
شیوه‌نامه کمک به مساجد و مراکز فرهنگی تدوین می‌شود/برگزاری باشکوه عزاداری سیدالشهدا، اولویت مدیریت شهری قم است
سعادتمند با اشاره به حمایت مدیریت شهری از برنامه های فرهنگی مساجد و هیات مذهبی در ایام محرم و صفر، اظهار داشت: کمک به برپایی مراسم های عزاداری و بسترسازی برای مشارکت مردم در این مراسمات، یک وظیفه دینی بوده و مدیریت شهری با اولویت به این مهم نگاه می کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، ماشاالله سعادتمند در آستانه ماه محرم و آغاز مراسمات عزاداری‌ در سطح شهر اظهار داشت: ماه محرم یکی از ماه‌هایی است که شهر قم سبقه طولانی در برگزاری مراسم عزاداری در کشور داشته و بزرگ‌ترین انقلاب مردمی جهان نیز از همین ماه محرم کلید خورده است.

وی برگزاری باشکوه عزاداری‌های دهه اول محرم را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار مدیریت شهری در قم دانست و افزود: سیاه‌پوشی شهر تنهای یکی از اقدامات شهرداری در ماه محرم و صفر بوده و برنامه‌های جامعی در این دو ماه برگزار می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: کمک به برپایی مراسم‌های عزاداری و بسترسازی برای مشارکت مردم در این مراسم‌ها یک وظیفه دینی بوده و مدیریت شهری نیز بااینکه فعالیت در برنامه‌های فرهنگی جزء وظایف ذاتی آن نیست در این حوزه به‌خوبی ورود کرده است.

وی یادآور شد: سال‌هاست شهرداری و شورای شهر در کنار سایر ارگان‌های فرهنگی حضور پررنگی در برنامه‌ها داشته و بستر فعالیت سایر نهاده‌های متولی فرهنگ در شهر را آماده کرده و حمایت می‌کند.

سعادتمند به تدوین شیوه‌نامه کمک به مساجد و مراکز فرهنگی در شورای شهر اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی و مشخص شدن سازوکار حمایت مدیریت شهری به این ارگانهای مردم‌نهاد این شیوه‌نامه با همکاری کمیسیون فرهنگی شورا و سازمان فرهنگی شهرداری در حال تدوین است.

رئیس شورای استان قم خاطرنشان کرد: البته موضوع حمایت از مساجد در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری نیز به‌صورت مشخص و مجزا دیده‌شده است که با تصویب شیوه‌نامه و شفافیت بعضی از تباصر آن به‌زودی کمک‌ها انجام خواهد شد.

وی از موافقت کمیته انطباق برای حمایت شهرداری از مساجد و هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: با تصویب شیوه‌نامه مدنظر امکان یاری شهرداری برای حمایت و پشتیبانی از مساجد بیشتر فراهم شده و روند اداری این کمک‌ها در حال سپری شدن است.

سعادتمند شیوه حمایت از مساجد و مرکز فرهنگی را تشریح و بیان کرد: حمایت شهرداری از مساجد و حسینیه‌ها بیشتر مربوط به عملیات ساختمانی، تأسیسات، تجهیز و محوطه‌سازی آن می باشد.

وی ابراز کرد: اختصاص تجاری به مساجد و در صورت نیاز و امکان الحاق زمین به مسجد برای رفع مشکلات مالی و محیطی مساجد بخشی از کارهایی بوده که تا امروز در این جهت انجام‌شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم در پایان با یادآوری سخن امام خمینی(ره) در اهمیت ماه محرم و صفر تأکید کرد: اسلام و انقلاب به برکت برگزاری مراسمات ماه محرم و صفر زنده بوده و باید از این فرصت برای فرهنگ‌سازی و مبارزه با توطئه‌های فرهنگی دشمنان استفاده کنیم و مدیریت شهری نیز هر کمکی بتواند انجام خواهد داد.

انتهای پیام/