منطقه جمکران باید به قطب فرهنگی شهر مقدس قم تبدیل شود
منطقه جمکران باید به قطب فرهنگی شهر مقدس قم تبدیل شود
حجت الاسلام و المسلمین اجاق نژاد با اشاره به اقبال میلیونی زائران به مسجد جمکران، تصریح کرد: منطقه جمکران با برنامه‌ریزی‌های جدید در شورای اسلامی شهر و شهرداری باید به قطب فرهنگی تبدیل شده و آبادترین و توسعه‌یافته‌ترین منطقه شهری قم باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران با حضور در یکصدو بیست و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد به اهمیت جایگاه شهر قم در بین شهرهای کشور و جهان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز شهر مقدس قم یکی از شهرهای مهم کشور و جهان است که باید به آن توجه ای ویژه شود.
وی افزود: اهمیت شهر عش آل محمد(ص) در اذهان مردم جای گرفته و با نگاهی ویژه به این شهر مقدس سفر می‌کنند، اثرات خدمات در این شهر بازتاب ملی و بین‌المللی داشته و این نشان از اهمیت و جایگاه شهر قم دارد که باید به آن توجه کنیم.
وی لازمه همراهی مردم در تأمین هزینه‌های شهر را برآورده شدن توقعات مردم دانست و تأکید کرد: زمانی که مردم به‌اندازه توقعاتشان خدمات دریافت می‌کنند با مدیریت شهری همراهی خواهند کرد و در غیر این صورت لکه سیاهی در ذهن مردم ایجاد خواهد شد که قابل جبران نیست.
حجت‌الاسلام اجاق نژاد ادامه داد: امروز نسل جوان از پیشرفت‌های کشورها در حوزه های مختلف مطلع بوده و نیاز است برای حفظ نخبگان، ما نیز در جهت پیشرفت و توسعه حرکت کنیم، هرچند عده‌ای آن را تقلید بدانند اما این واقعیت جاری است که ما باید باقدرت به سمت اجرای پروژه‌ها و پیشرفته کردن شهر رفته و موانع مهاجرت جوان‌ها را کم کنیم.
وی تأکید کرد: در حوزه فرهنگی نیز اگر سرمایه‌های خود را به مردم نشان ندهیم، چشم جوان‌ها به بیرون از مرزها خواهد بود درصورتی‌که ایران کشوری غنی از الگوهای فرهنگی، علمی و هنری بوده که متأسفانه امروز شاهد بی‌اطلاعی از این گنجینه‌ها هستیم و به‌جای ساخت تندیس دانشمندان، شاعران و هنرمندان به ساخت نمادهایی غیرفرهنگی روی آورده می شود.
تولیت مسجد مقدس جمکران ادامه داد: با یک برنامه‌ریزی چندساله می‌توانیم شاهد توسعه‌ای چشم‌گیر باشیم و منطقه پنج و مسجد مقدس جمکران با این رویکرد باید به قطب فرهنگی شهر قم تبدیل شود.
حجت‌الاسلام اجاق نژاد توسعه منطقه پنج را اولویت شهر دانست و بیان کرد: اگر لازم باشد برای گرفتن هر حکمی تا مقام ریاست جمهوری و رهبری نیز پیگیری خواهم کرد تا بتوانیم این منطقه را در شأن امام زمان(عج) بسازیم و با تعاملی که با مدیریت شهری نیز ایجادشده امیدوارم در کمترین زمان این اتفاق رخ دهد.
وی به تدوین طرح جامع مسجد مقدس جمکران نیز اشاره کرد و گفت: تا چند ماه آینده این طرح کامل شده و مراحل تصویب آن طی خواهد شد تا بتوانیم با یک نقشه راه دقیق و زمان‌بندی درست به سمت توسعه حرکت کنیم.
تولیت مسجد مقدس جمکران در پایان با ابراز تشکر از عملکرد شهرداری قم گفت: باید مطالبه مردم در حوزه توسعه و پیشرفت انجام شود تا نگاه مردم و جوانان را به داشته‌های خودمان جلب کنیم و در این خصوص باقدرت پیش رفته و اجازه ندهید حرف تعدادی افراد مانع انجام کارهای توسعه‌ای در شهر شود.
انتهای پیام/