از افزایش کرایه تاکسی تا تصویب بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری قم
از افزایش کرایه تاکسی تا تصویب بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی شهرداری قم
یکصد و هشتاد و پنجمین نشست رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با تصویب نرخ پیشنهادی کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه بار و مسافر و همچنین تصویب بودجه شهرداری قم در سال 1400 همراه بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، در این نشست که دوشنبه شب برگزار شد لایحه اخذ مجوّز خرید مناقصه ای قیر به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ جهت تهیه و توزیع حداقل ۲۵۰ هزار تُن آسفالت پیش بینی شده در بودجه سال آینده مطرح شد و به تصویب رسید.

همچنین لایحه اخذ مجوز اصلاحیه بودجه سال ۱۳۹۹ سازمان پایانه های مسافربری قم نیز که با توجه به شیوع ویروس کرونا و تأثیر این شیوع بر بودجه این سازمان بررسی شد و از مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ تومان به ۶ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان کاهش یافت.

ضمنا اعضای شورای اسلامی شهر قم با کاهش یک میلیارد تومانی بودجه سال جاری سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری موافقت کردند.

بر این اساس بودجه این سازمان از حدود ۱۲ میلیارد تومان پیش بینی شده، به ۱۱ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

ارائه تخفیف و مساعدت در دریافت عوارض از دو بیمارستان قم نیز از دیگر مصوبات نشست امروز شورای اسلامی شهر قم بود.

همچنین در ادامه این نشست لایحه اخذ مجوز نرخ پیشنهادی کرایه انواع خودروهای فعال در حوزه بار و مسافر بررسی شد که بر اساس آن نرخ کرایه تاکسی ها گردشی از حداقل ۱۷۰۰ تومان به حداقل ۲۵۰۰ تومان و همچنین نرخ کرایه تاکسی بی سیم از حداقل ۷ هزار تومان به حداقل ۱۰ هزار تومان رسید.

دستور دیگر نشست امروز شورای اسلامی شهر قم درباره بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قم بود که سرانجام این بودجه به مبلغ دو میلیارد و ۹۵۸ میلیون تومان به اضافه ۴۵۰ میلیون تومان برای حسابرسی مجموعه قراردادهای سال ۱۴۰۰ به تأیید اعضای شورای اسلامی شهر رسید.